הצלחה בהליך משפטי – חזרה מהחלטה של הרשות המינהלית
post image

בעקבות ייצוג משרדנו והגשת עתירה מינהלית לבית המשפט המוסמך, החליטה הרשות המינהלית, האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי (להלן: "האגף") לחזור בה מהחלטתה שניתנה כנגד לקוחות המשרד.

החלטת האגף מנעה, בין היתר, מלקוחת המשרד (חברת אבטחה), מינוי בעלי תפקידים לצורך אספקת שירותי אבטחה חמושה. בעקבות ייצוג משרדנו והצגת הטענות לפני בית המשפט לעניינים מינהליים – חזר האגף מהחלטתו וההחלטה דה פקטו בוטלה.

הסקירה שתובא להלן אינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, כמצוין בתקנון האתר והמשרד. לעו"ד יוסף בן-דוד ניסיון רב במשפט מינהלי וחוקתי, תוך מתן ייעוץ וייצוג בהליכים מינהליים ועתירות.

החלטת הרשות המינהלית ועתירה שהוגשה בעקבותיה

אצל העותרים התקבלה החלטת מנהל האגף לרישוי כלי ירייה הקובעת כי אין בכוונת האגף לאשר מינוי בעל רישיון מיוחד לעותרת ("החברה"), ובכך למעשה, החליט האגף למנוע מהעותרת את היכולת לספק אבטחה חמושה.

בעל רישיון מיוחד הינו גורם מוסמך מטעם חברת אבטחה, אשר מקבל את רישיונו מטעם האגף, ובין היתר, אחראי על האבטחה החמושה של החברה, ופעולה בהתאם לכללים ונהלים של האגף.

בעקבות ההחלטה, נעשתה פניה מקדימה מטעם משרדנו אל האגף, ולאחר שהפנייה המקדמית התקבלה אצל האגף ולא נענתה, הוגשה באמצעות משרדנו עתירה מיהנלית כנגד האגף והחלטתו.

במסגרת העתירה נטען, בין היתר:

א. ההחלטה התקבלה מבלי קיום שימוע לעותרים, ותוך שמנהל האגף הפר את נהלי האגף בדבר קיום שימוע. העותרים פירטו והסבירו שככל והיה מתקיים שימוע והיו נשמעים טענותיהם – ההחלטה כלל לא הייתה באה לעולם

ב. פורט והוכח בעתירה כי העותרים פנו למנהל האגף בסמוך למועד מתן ההחלטה, מספר פעמים, על מנת לשנות את ההחלטה ולבטלה, וכי לא ניתנה התייחסות לפניות אלו של העותרים, ואף לא קוים לעותרים שימוע בדיעבד.

ג. השיקולים והעובדות בבסיס ההחלטה שגויים, וככל והרשות המינהלית הייתה בודקת את העובדות (לרבות עם העותרים), ההחלטה לא הייתה מתקבלת כלל וכלל וחוסכת לעותרים את המשך הנזקים האדירים שנגרמים להם.

ד. ההחלטה אינה סבירה או מידתית, והיא פוגעת בעותרים בצורה חמורה. ההחלטה פוגעת, בין היתר, בחופש העיסוק של החברה, בקניין העותרים ופרנסת החברה ובעליה.

החלטת האגף לחזור בו מהחלטתו ופסק דינו של בית המשפט

לאחר הגשת העתירה ובעקבותיה, הודיעה הרשות המינהלית כי היא אינה עומדת על ההחלטה. במילים אחרות, הרשות המינהלית החליטה לחזור בה מהחלטתה כנגד העותרים והחברה.

בעקבות חזרת הרשות המינהלית מהחלטתה, אשר כמוה ביטול ההחלטה, התייתר הצורך בעתירה, וניתן פסק דין.

חזרת הרשות המינהלית מהחלטתה מלמדת על הבנת הרשות כי בסופו של יום טענות העותרים לא עמדו בחלל ריק.
הרשות המינהלית, אשר הינה 'שחקן חוזר' במסדרונות בית המשפט, מעדיפה לעיתים "לקנות סיכון", ולא לנהל הליכים בהם היא נמצאת בעמדת נחיתות.

השגה על החלטה מינהלית– משרד עו"ד יוסף בן-דוד

למשרד עורך דין יוסף בן דוד ניסיון רב בהליכים מינהליים, לרבות ייצוג בעתירות כנגד רשויות המדינה. המשרד מייצג, מייעץ ומלווה את לקוחותיו בהליכים מינהליים וחוקתיים, הליכי השגה וערר, וייצוג בוועדות השונות.

עו"ד בן-דוד שימש בעברו כבא כוח היועץ המשפטי לממשלה וצבר ניסיון בהליכים מינהליים. עו"ד בן-דוד אף פרסם מספר מאמרים בתחום המשפט המינהלי, וכיהן בוועדות לשכת עורכי הדין בישראל.

** אין בסקירה לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ובהתאם למצוין גם בתקנון המשרד.